❓ Vanliga frågor (FAQ) – Golfrummet

Har du en fråga? Här har vi samlat svar på de vanligaste funderingarna kring beställningar, leveranser, betalning och annat.
Hittar du inte det du söker är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@golfrummet.se eller telefon: +46738445431.


🛒 Kan jag ändra min order efter att jag lagt den?

Ja – om vi ännu inte har börjat behandla eller packa din beställning kan vi göra ändringar.
Kontakta oss så snart som möjligt via e-post eller telefon, så hjälper vi dig.


📦 Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

Efter att du slutfört din beställning visas en bekräftelsesida med ditt ordernummer.
Du får även ett bekräftelsemail till den e-postadress du angett.
Om du inte fått något inom 5 minuter – kolla din skräppost. Har du inte fått något alls? Då har beställningen troligen inte gått igenom. Försök igen eller kontakta oss.


🚚 Hur levereras min order?

Vi skickar dina varor med PostNord.
I bekräftelsemailet får du ett spårningsnummer som en länk där du kan följa din leverans.
👉 Spåra din order här: PostNord.


🕒 Hur lång är leveranstiden?

Normalt levereras paketet inom 3–7 arbetsdagar efter att beställningen bekräftats.
Produkter markerat med Beställningsvara eller custom fitting har en uppskattad leveranstid på 3–4 veckor.


📍 Kan jag hämta min beställning i er butik?

Ja! Välj “Hämta i butik” som fraktalternativ i kassan.
Du kan sedan hämta din beställning i vår butik på Mölndals Golfklubb, Hällesåkersvägen 14, 437 91 Lindome.


🎁 Hur skickas mitt paket – får jag spårning?

Ja. Så snart din order har bekräftats får du ett mejl med spårningslänk till PostNord.
Du kan följa din försändelse direkt via länken, eller använda spårningsnumret här:
👉 https://tracking.postnord.com/spara


💳 Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi erbjuder trygga och flexibla betalningslösningar via:

  • Kortbetalning (VISA, Mastercard, Maestro, American Express, Union Pay)
  • Klarna
  • Google Pay
  • PayPal
  • Shop Pay

🔁 Hur returnerar jag en vara?

Vi skickar alltid med en retursedel i paketet, så du enkelt kan returnera om det skulle behövas. För mer information om returvillkor, se vår retursida.
Du som kund står för returfrakten på 49 kr.


🔄 Hur byter jag en vara?

Om du önskar byta en vara:

  1. Lägg en ny beställning på den vara du önskar byta till, skicka ett mail med det gamla om det nya ordernumret till info@golfrummet.se fraktavgiften betalar vi tillbaka när vi mottagit returen. 
  2. Returnera varan i oanvänt skick och i originalförpackning med medföljande retursedel.
  3. När returen mottagits och godkänts återbetalar vi beloppet inom 1–5 bankdagar.

Du som kund får göra ett (1) avgiftsfritt byte.


🏬 Kan jag lämna tillbaka en vara i butik?

Ja, du kan returnera eller byta produkter direkt i vår butik på Mölndals GK.
Ta med kvitto eller orderbekräftelse.


❌ Jag saknar en vara i min leverans – vad gör jag?

Om något saknas i din försändelse och du inte blivit informerad om detta i förväg – kontakta oss direkt via e-post och ange ordernummer samt vad som saknas.


Företagsinformation
Indoor Golf i Väst AB
Org.nr: 559311-3524
Eklövsvägen 42, 443 30 Lerum, Sverige
E-post: info@golfrummet.se
Telefon: +46738445431


Behöver du ytterligare hjälp?

📩 Mejla oss på info@golfrummet.se
📞 Ring oss på +46738445431